Thursday, September 26, 2013

Svårt att bestämma mig!

Hej Ni Vackra!
Idag blir det ett spretigt inlägg, men det duger fint det också. Jag har ju faktiskt till och med två toppen erbjudanden med i detta inlägg så fortsätt att läs vet ja!
Jag har under en tid hållit på att rensa här hemma, och håller fortfarande på. Jag gör en sådan där stor rensning där mycket av mina saker får flytta, även gamla gobitar. Detta gör jag så klart ;) för att lämna plats åt nytt. Problemet är bara att jag verkligen inte kan bestämma mig. Jag vill att mitt hem ska få en annan framtoning. Men vilken? Jag älskar industristilen men också den färgglada Leila bakar stilen… ja också gillar jag den guldiga, kopparstilen med barocka inslag som kommer nu… ja också Tine K stilen med mer jordnära inslag… Blanda alla går inte, tro mig för det har blivit en hel del felköp sista tiden… Inte bra. Vad tror ni som följ mig? Vad passar hos mig? Gah, måste det finnas så mycket snyggt! 
Jag tror den bästa lösningen är om jag vinner en stor slant och kan köpa lite flera hem att inreda… hihi eller vad tror ni? 
 Nej, av erfarenhet så vet jag att det egentligen är bäst att inte köpa något när man känner sig mellan två stilar. Jag har ju bytt och ändrat ton i hemmet några gånger så jag borde ju ha lärt mig.
Men så älskar jag ju att shoppa också… Ja, ni hör hur min gubbe har det, ooooppppssss.
Men han har stått ut i tio år så han lär stå ut några år till. 
Något som jag där emot känner mig väldigt säker på, det är valet av husnamn. Tänk att det känns så bra och jag bara älskar den vackra skylten från Skillinge Emalj. 
Ni missade väl inte det finna erbjudandet från ägarinnan? 
Klistar in det här nedan så att ni kan skynda er att nyttja det.
 Skillinge Emalj som dessutom är så himla hygliga nu att de erbjuder alla Romantiska Hems läsare 10% om ni anger Romantiska Hem i samband med ordern, erbjudandet gäller tom 30/11 Passa på vet ja!
Men nu till något helt annat:
Halloween! Spökfesten som går av stapeln hemma hos oss. Vi är ett rätt stort kompisgäng som delar på årets alla fester och just denna rysliga tillställning ligger på min familjs ansvarsområde. 
Så just nu planerar jag hur jag ska försöka att skrämma "sk*ten" ur dem… hihi
Jag kan lova att jag får bra med hjälp av Birgitta som äger Celebrations.se hon är en gudinna på fest och flärd så bättre hjälp är ju svårt att hitta, ler. 
 Birgitta är så rar också att hon bjuder alla mina Romantiska Hem följare på 10% av köpet om ni i kassan anger kodordet "Vampyr" Skynda er att nyttja detta innan jag har shoppat upp allt läskigt MMOOHHHAAAHHHAAAA (ja, jag är rätt nördig ibland och det är gött att vara, ler)
Hade vi varit bara vuxna på festen så hade jag kört på detta tema men nu kände jag att det var tvunget att få in lite färg för att lätta upp det för barnens skull. Visar er i framtida inlägg vad jag gör. 
Krrammm// Petra E

2 comments:

  1. Det är svårt med stillar du... :) Jag känner genom din blogg att det är nog mer industristillen du lutar dig mot.. Kan jag ha rätt? ;)

    Skylten skulle jag beställa bums om jag ägde ett hus :P

    Ha en fint slut på veckan!

    kram/Olg@

    ReplyDelete

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra