Monday, September 23, 2013

Tack Tina & Catta!

Hej Ni Vackra Skönheter!
Jag fortsätter att visa bilder från dagen då vi förnyade våra löften. Hoppas att det inspirerar er.
Jag vill med detta inlägg tacka mina vänner Tina och Catta. 
Det betyder, i alla fall för mig, mycket att man kan få kännas sig vacker på en sådan dag, men också att ens nära och kära får känna sig vackra. Det gjorde vi också. Tack vare make up artisten Tina Kojo och tack vare min käraste vän Catharina som gjorde min vackra frisyr. 
Tina kom redan klockan 09.00 och ceremonin var klockan 15.00 men vi var många som ville bli stylade denna stora dag. Det är något som jag rekommenderar att man unnar sig. Jag kan inte heller annat än rekommendera att man bokar upp Tina, jag har blivit stylad av henne vid flera tillfällen och alltid varit jätte nöjd och känt mig fin. Dessutom brukar jag ibland göra fransar hos Tina och då kan jag lova att man känner sig fin efteråt! 
Är du intresserad av att komma i kontakt med Tina se bilden nedan: 
Här sminkas min underbara lilla syster
Det var en så mysig morgon tack vare allt ompysslande och fnitter. 
En stor stund (ja, det kan låta märkligt men det är det) är när man får hjälp att sätta på dig allt det vackra som man ska bära. Det känns verkligen lyxigt och jag är så glad att det var du, Catharina, min fina vän som hjälpte mig med allt detta. 
Allt ska sitta perfekt, ler. 
Dags att bli fin i håret
Om du ska planera din stora dag så ska du räkna med att förberedelser som detta tar tid om du vill att det inte ska vara stressigt. Vi började med mig redan kl 10.00 och som sagt ceremonin var kl 15.00 och då var jag klar precis till då. Visserligen skålade vi och hade lite sånt mys men det är sådant som jag tycker också ska höra till en sådan här dag. 
Här ska det bli lockar! Jag älskar verkligen lockigt hår och eftersom allas som har det naturligt tycks avsky det så kan jag väl få en lock eller så av dem… 
Observera de snygga naglarna som jag inte hann med att gå och göra manikyr på… snyft. 
Det är något som jag också tycker att man ska unna sig till en sån här dag, även om man har snygga naglar för det finns så mycket fint man kan göra för att skapa den där lilla extra detaljen. 
Men för mig löste det sig ändå...
Ytterligare en sttooorr anledning till att använda en make up artist det är för att det är proffs på att blanda till foundation och liknade så att du får exakt rätt ton. Super viktigt!
TIPS: Gå flera ggr i dina skor innan dagen D så att de inte ger dig skavsår och liknande. 
Tina valde att sminka mig i toner som matchade mitt hår och min bukett. Buketten hade jag gjort själv av rosor, björnbärsblad, klättervildvin, Krysantemum och vita fjädrar 
Här nedan ser ni den akuta lösaningen med naglar… ler. Catta fick i sista sekund (eftersom vi glömde bort dem) trycka ditt lösnaglar med fransk manikyr. 
Alla bilderna i inlägget har fotats av den duktiga fotografen Helena Christerdotter.
KRAM och tack för att livet är så härligt!
//Petra E

No comments:

Post a Comment

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra